هاجِس

نوشته‌های (دغدغه‌های) عین سین قاف

هاجِس

نوشته‌های (دغدغه‌های) عین سین قاف

عین سین قاف تلفظ "عسق" است، اتفاقا این نام با آیه دوم سوره ی شوری در نامه خدا به بندگانش تشابه دارد اما هیچ ربطی به آن آیه‌ی مبارکه ندارد و صرف تشابه است و الحمدلله رب العالمین برای این تشابه مبارک و امیدوارم که منشا خیر و برکت این وبلاگ باشد.
بنا به توصیه یکی از بزرگواران وبلاگی اختیار کردم تا یادداشتهای خود را در آن بنویسم، شاید روزی خوانندگانی اینها را خواندند و شاید هیچ روزی هیچ خواننده‌ای نداشت، و یا شاید هم عمر به پایان رسید و روزهای آینده را ندیدم !!!
امیدوارم بتوانم یادداشتهای مفید و مناسبی در این دفترچه یادداشت عمومی بنگارم و قلمم قوت یابد.
مخلص آدمای خوب
عسق ...

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


برخی مسائل در ایران عزیز ما در هیچ نوع از انواع استدلال نمی‌گنجد!!!!!! هر ضرب و زوری هم برای ذهن جوال و بسیار منطقی و استدلالی به کار ببری باز هم به نتیجه نخواهی رسید و در نهایت با مسئله‌ای بی‌جواب روبرو خواهی شد که عاقبتِ این جستجو فشار روانی آن هم از نوع "ما لایُطاق" است!!!!!!!

چرا آپارتمان‌های ما غالبا گچبری بدی دارند؟ چرا لوله‌های ورودی گاز به ساختمان به شکل بسیار بدی به مانند دسته‌ی بیل فرو رفته در وسط زمین خودنمایی می‌کند؟ چرا پراید همیشه سر و صدا دارد و هیچ متخصصی نمی‌تواند سروصدای آن را برطرف کند؟ مگر نمی‌شود قطعات را محکم بست یا پیچ را سفت‌تر نمود؟ یا اینکه چرا فشار آب شیر پایین با دوش فرق می‌کند! پایین را که انتخاب می‌کنی آب داغ است و وقتی که دوش را برمی‌گزینی آب کم‌کم سرد می‌شود!! و به محض انتخاب پایین باز آب داغ می‌شود!!!

و چرا حتی پمپ تقویت فشار آب هم یا بی‌اثر است و یا اینکه فشار آب دیگر شیرهای خانه تو را از خرید پمپ آب منع می‌کند! چرا کاشی‌های حمام و مستراح در محل اتصال با دیوار بعدی و یا سقف در اندازه‌های متفاوت و نامناسب است و چرا همین بلا بر سر سرامیک کف نیز می‌آید!!! چرا وقتی تعمیرکار قطعه‌ای را تعویض می‌کند حتما اضافات خنثی و بی‌فایده‌ای بر جای می‌ماند!! چرا باید ممارست بر حضور در ادارات و دوائر دولتی و حکومتی را همواره بر اطلاع تلفنی یا اینترنتی از ساعات حضور کارمندان و قوانین موجود برای رویت کارمندان محترم ترجیح دهی؟!؟! چرا مامور تعزیرات می‌گوید برچسب قیمت بزن و وقتی توضیح می‌دهی که قیمت بر روی جنس موجود می‌باشد، پاسخ قاطع و محکمی دریافت می‌داری که باید بزنی!!!!! راستی چرا مسئولین از شارع مقدس هم مقدس‌ترند ؟؟؟؟

سال نو پر برکت و زهرائی
  • العبد ع.س.ق
  • ۰
  • ۰

بسم الله الرحمن الرحیم

شب شهادت مادر است، منتظر بودم، منتظر جملات و کلمات بودم که نوای جانفزای آوینی را از تلویزیون شنیدم:

«بسیجی عاشق کربلاست و کربلا را تو مپندار که شهری است در میان شهرها و نامی است در میان نام‌ها. نه، کربلا حرم حق است و هیچ‌کس را جز یاران امام حسین علیه السلام راهی به سوی حقیقت نیست.

کربلا، ما را نیز در خیل کربلائیان بپذیر. ما می‌آییم تا بر خاک تو بوسه زنیم و آن‌گاه روانه‌ی دیار قدس شویم»

و این شد بهانه‌ای برای انتقال از فضای احساسی عاطفی یتیمانه به فضایی حماسی، فضایی حسینی با بوی مادر، هم او که چنان کرسی درس یاری نمودن ولایت برپا کرد که برای تمام تاریخ تازه و جدید و پویاست، و تو و من اگر مدعی ولایت‌مداری هستیم تا انتهای عمر بایستی در این کلاس درس حاضر شویم و درس‌هایش را مباحثه  کنیم، امشب از چه بنویسم؟ از حماسه‌ی زهرا سلام الله علیها یا از مصیبت او، همان مصیبت که ارباب بی‌کفن عبدالزهراء را امر نمود بر ذکرش و فرمود: «عبدالزهراء! چرا روضه‌ی ما را نمی‌خوانی!!؟»

پس روضه‌ای حماسی به نقل از پیرسوخته‌ی میخانه آن عرشی متقی می‌خوانم:

با آنکه هفت موضع جسم حورائیش آسیب دیده بود ولی الله را که از زیر تیغ جبت و طاغوت نجاتش داد هنگام خروج از مسجد طوافش می‌کرد و می‌پرسید بگو بدانم جایی از بدنت که زخم برنداشته است!؟ جای طناب دور دستت که مجروح نیست ...

آخر مادرم این‌گونه علی را می‌کشی!!!

الله اکبرُ - بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ ﴿۱﴾ فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ ﴿۲﴾ إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ ﴿۳﴾

علی جان برایم قرآن بخوان که تو می‌دانی فاطمه چقدر قرآن را دوست می‌دارد

و تو ای بانو ای حضرت مادر کی دست این بچه‌ی ناخلف و گنه‌کار خود را خواهی گرفت؟! امیدوارم که منتسب نمودن به تو خودم را موجبات ناراحتی و اهانت به ساحت شما فراهم نکرده باشد که بسی خطای بزرگیست، پس شاید درست‌تر این باشد که خود را عبد تو بنامم، عبدالزهراء و خوشا به حال آنکه در آستان قدسی و نورانی تو عبد شود؛ مشکل همچون منی ادعای تو خالی و اراده‌ی نداشته است.

ای حضرت مادر! تربیتم کن، تو را جان حسین

همین، تمام ...

-----------------------

Photo By me - Instagram: abd.al_zahra


  • العبد ع.س.ق